maandag 30 juli 2012

Nail Art Challenge #10

De Nail Art Challenge is al een tijdje onderdeel van mijn blog. Snel gaat het niet, maar ik vind het leuker om af en toe een nail art te doen die ook wat langer kan blijven zitten. De volgende challenge was Sticker Nails. Hij leek best veel op de vorige nail art, maar uiteindelijk is het resultaat toch heel anders geworden.
Een vrolijke, zomerse nail art met vlindertjes en bloemetjes. Het zou zomaar gestempeld kunnen zijn, maar ik heb toch echt een soort stickers gebruikt! Toch vond ik dit niet bijzonder genoeg en heb er dus nog iets aan toegevoegd, maar eerst zal ik iets meer ingaan op de stickers die ik gebruikt heb. 

Ik heb de Essence French Glam Tattoo Stickers gebruikt. Het was echt heel makkelijk en eigenlijk zijn het gewoon een soort stempeltjes, maar dan alvast voor je gemaakt. Je knipt een vormpje uit, trekt de transparante folie eraf, waaraan als het goed is het figuurtje zit. Dan plaats je de folie op de nagel, druk je het goed aan en trek je de transparante folie van je nagel. Als het goed is zit het figuurtje er dan op en omdat ze zo dun zijn lijkt het echt gestempeld, in tegenstelling tot andere stickers die ik wel eens heb geprobeerd.
Het is echt heel makkelijk, de stickers komen goed mee en het is heel makkelijk om het figuurtje op de juiste plek op je nagel te krijgen. Het is misschien wel een priechelwerkje, maar is dat niet bij bijna elke nail art een beetje zo? Als je niet zo'n vaste hand hebt of als stempelen niet jouw ding is, is dit misschien wel een leuk product voor jou! Ik weet niet meer precies hoeveel het kostte, maar volgens mij iets meer dan een euro. Erg leuk, maar wat heb ik nog toegevoegd om de nail art wat meer bijzonder te maken? Ook iets heel simpels!
Als basiskleur heb ik trouwens Jetsetter van de Cruise Couture LE van Catrice gebruikt. Een erg mooie roze kleur met daaronder natuurlijk een base coat. Vervolgens heb ik dus de tattoo stickers aangebracht en daarna mistte er nog iets. 
Het enige dat ik nog gedaan heb is de Million Styles Effect Top Coat Miss Money Penny van Catrice eroverheen aanbrengen. Het geeft meteen een heel ander effect en zorgt ervoor dat het net iets minder lijkt alsof de stickers op de nagel liggen.  
Ik vind het effect bijzonder. Ik had er zelf nooit aan gedacht om Miss Money Penny over een roze kleur aan te brengen, omdat ik roze en oranje niet echt kleuren vind die bij elkaar passen, maar door Belinda kwam ik toch op het idee en ik ben blij dat ik dat heb ontdekt! Het maakt er een mooie koraalkleur van met een opvallende gouden shimmer. 
Er komt ook een mooie glans overheen en het lijkt allemaal meer een geheel. De combinatie van roze met Miss Money Penny ga ik zeker nog vaker gebruiken en ik heb besloten om mijn Million Styles Top Coats wat vaker te gaan gebruiken en gewoon combinaties uit te proberen waar je zelf niet aan denkt. Er komen mooie combinaties uit en als het geen mooie combinatie is haal je het er gewoon weer af en lak je een andere kleur.
Ik vind het een mooie nail art, die helemaal niet veel moeite gekost heeft en de top coat maakt het net iets meer bijzonder. Het kan natuurlijk zijn dat je het zonder mooier vindt, maar daar kan je helemaal zelf in variëren. Misschien heb je wel een andere top coat die er nog veel mooier bij staat. Je kunt eigenlijk heel veel kanten op met deze stickers.

Ik ben alweer aan het brainstormen over de volgende challenge: Fruit Nails. Eigenlijk heb ik te veel ideeën, dus misschien ga ik wel op alle nagels iets anders doen. Ik kan nog niks verklappen, want ik weet het zelf dus nog niet eens!

Gebruik jij wel eens stickers voor een nail art?