woensdag 18 juli 2012

Movie Night #2

Een tijdje geleden kwam de eerste Movie Night online op mijn blog. Een artikel waarin ik een aantal films bespreek die ik de afgelopen tijd gekeken heb. Aangezien ik sinds mijn verjaardag een jaar heb om het doel '250 films kijken' te behalen zal deze categorie waarschijnlijk wel iets vaker langskomen. Ik zal steeds beginnen met een trailer van Youtube, dan een korte samenvatting geven en vervolgens zal ik vertellen wat ik van de film vond. Op naar the 3 movies!

I love you, man
Als Peter zijn vriendin ten huwelijk vraagt en zij ja zegt, realiseert hij zich dat hij eigenlijk geen 'echte' vrienden heeft, maar alleen vriendschappen sluit met vrouwen. Hijzelf zit er niet zo mee, maar als hij erachter komt dat de vriendinnen van zijn vrouw hem er een beetje belachelijk om maken gaat hij op zoek naar een man om vrienden mee te worden. Dit gaat hem in het begin niet echt goed af, maar tijdens een bezichtiging van een huis dat georganiseerd is door Peter komt hij toevallig Sydney tegen. Ze gaan steeds vaker dingen samen doen, wat zijn verloofde Zooey alleen maar leuk vindt. Tot het op een bepaald punt wat te ver gaat..

Deze film ben ik vooral gaan kijken, omdat Paul Rudd erin speelt en ik - als grote 'friends-fan' - ook een fan ben geworden van hem als acteur. Ik verwachtte er eigenlijk ook niet zoveel van, maar het was toch een erg grappige film. Soms wat voorspelbaar, maar zeker niet eentonig. Gewoon een leuke film om een keer te kijken. Niet al te veel diepgang, maar gewoon een leuke, gezellige avond. 

The Smurfs
Door een klunsige actie van de klungelsmurf ontdekt Gargamel per ongeluk het smurfendorp waardoor de smurfen moeten vluchten en terecht komen in de tegenwoordige tijd in 'onze wereld', omdat het 'blauwe maan' was. Ze komen terecht in New York bij een stel en moeten dus wachten tot het weer 'blauwe maan' is om terug te kunnen naar hun eigen tijd en dorpje, maar natuurlijk zit Gargamel samen met zijn kat Azraël ze constant op de hielen. 

Wat was ik benieuwd naar deze film! Vroeger keek ik altijd al naar de smurfen en nu kwam er een animatiefilm uit. Die moest ik natuurlijk zien en hij heeft me zeker niet teleurgesteld. Ik vond hem zelfs zo leuk dat ik hem inmiddels al meerdere keren gekeken heb en dat doe ik echt alleen met films die ik echt heel leuk vind. 
De acteurs spelen goed, er zijn grappige, schattige, maar ook spannende momenten en dat Katy Perry dan de stem van Smurfette doet, dat maakt de film natuurlijk nog een klein beetje leuker. Ondanks dat ik hem al vaker gezien heb, moet ik nog steeds bijna overal om lachen en vind ik de film nog steeds even leuk. Zeker een aanrader dus!

Mean Girls
Cady komt na bijna haar hele leven in Afrika gewoond te hebben terecht op een echte high school. Zij komt in contact met de populaire mean girls van de school en als het hoofd van dit meidengroepje, Regina, erachter komt dat Cady een oogje heeft op haar ex, Aaron, is ze niet meer te stoppen. Ze doet alsof ze nog steeds interesse heeft in Aaron, terwijl ze nog wel net doet alsof ze goede vriendinnen is met Cady. Er zit maar één ding op volgens Cady: haar op dezelfde mean way terugpakken.

Waarschijnlijk zullen de meesten van jullie deze film wel een keer gezien hebben, maar ik had hem dus tot voor kort echt nog nooit gezien. Ik verwachtte verder gewoon een leuke meidenfilm met humor en meidendrama's en dat was het uiteindelijk eigenlijk ook wel. Gewoon een leuke en grappige film voor op een meidenavond, maar ik heb niet echt de behoefte om hem nog vaker te gaan kijken aangezien hij best voorspelbaar en een beetje cliché was. Hij was leuk voor een keertje!

Dit waren de films voor deze keer weer. De volgende keer zullen het er waarschijnlijk wel meer zijn. Ik vind het kijken van films echt heer-lijk en begin steeds meer verschillende soorten films leuk te vinden.

Hebben jullie nog filmaanraders? Ik moet er 150 gaan kijken, dus kom maar op!