vrijdag 20 juli 2012

Kruidvat Body Fruit Blueberry & Lychee Body Butter

De Body Fruit producten van het eigen merk van Kruidvat zijn over het algemeen erg populair en er is een tijdje geleden zelfs een nieuwe geur uitgekomen: Blueberry & Lychee. Ik moest die natuurlijk gaan ruiken en toen heb ik geen seconde getwijfeld en deze body butter meegenomen. Wat een heerlijke geur heeft deze lijn, maar is de body butter ook fijn?
De body butter zit in een pot met een vrolijke verpakking. Het oogt misschien een beetje goedkoop, maar ja, dat is het ook, dus daar zit ik niet mee! Het is ook niet heel hygiënisch dat het product in een pot zit, maar met een butter - die dus een stuk dikker is dan een bodylotion - kan ik het me goed voorstellen dat een andere verpakking gewoon niet erg handig is en bovendien kun je voor de hygiëne een spateltje gebruiken om het product uit de pot te halen. Zo ga je niet steeds met je handen door het product!

De geur is, zoals ik eerder al noemde, heer-lijk! Lekker fruitig, maar ook een beetje bloemig. Niet te sterk, maar wel aanwezig. Voor mij echt de perfecte geur en mijn moeder, zus en mijn derde oma vonden de geur ook super lekker!
De structuur is niet helemaal zoals boter, maar is wat stugger. Een beetje pudding-achtig. Daardoor verdeelt het niet zo heel goed over de huid, maar op zich na iets meer moeite gedaan te hebben is het prima gelukt. Heb je het liever snel en makkelijk, dan zou ik deze body butter skippen en voor een butter van The Body Shop gaan ofzo.

Voor een boter trekt hij gelukkig wel lekker snel in en er blijft geen plakkerig laagje achter. De geur blijft gelukkig nog wel een paar uur hangen, yay for me! Mijn normale huid verzorgt hij goed en nadat de body butter ingetrokken is heb ik een heerlijk zacht huidje. Of deze butter voor een droge huid genoeg verzorgt dat weet ik natuurlijk niet, maar voor die paar euro kun je het natuurlijk wel een keer uitproberen. 

Een fijne body butter met een heerlijke geur. Hij smeert wat stroef uit dus, maar verder werkt hij prima! Ik gebruik hem soms trouwens ook puur als handcrème. Werkt goed en de geur komt weer even tevoorschijn. Ga hem in ieder geval een keertje ruiken, want ik heb nog niemand gehoord die de geur niet lekker vond.

Kruidvat Body Fruit Blueberry & Lychee Body Butter is te koop bij Kruidvat voor €2,49 waar je 200 ml krijgt. Als dat niet budget is dan weet ik het ook niet meer!

Heb jij al eens producten geprobeerd van de Body Fruit-lijn van Kruidvat?