dinsdag 24 juli 2012

Essence Ready For Boarding Nail Polish

Nog net voordat ik op weg ging op vakantie voor een midweekje stond in mijn kleine dorpje de nieuwe limited edition van Essence in de schappen: Ready For Boarding. Van deze collectie spraken eigenlijk alleen de lakjes en de lip & cheek crèmes mij aan en dat is dan ook precies wat ik gekocht heb. De lakjes heb ik inmiddels allemaal op mijn nagels gehad en er zitten erg leuke en mooie kleurtjes tussen. En.. een nieuwe favoriet!
Sending You Kisses is een mooie felle roze lak. Hij is in het echt iets donkerder dan op de foto. De kleur vind ik niet heel bijzonder, maar wat de rede is dat ik dit lakje vaak ga gebruiken is dat hij echt heel goed dekt. Na één laagje was hij al bijna helemaal dekkend en dat maakt hem echt perfect om te gebruiken bij nail arts! Misschien dat hij ook wel fijn is om mee te stempelen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Hij droogt ook snel en lakt erg fijn. 
Beauty On Tour is een oranje lak, die af en toe neigt naar rood. Ik begin oranje lakken steeds mooier te vinden! Hij is erg draagbaar, maar dekt wel iets minder dan de vorige lak. Toch is ook deze lak na twee iets dikkere lagen helemaal dekkend, dus dat is verder ook prima. Hij lakt fijn en droogt ook snel. 
Toen ik deze lak zag wist ik meteen dat ik hem moest hebben! De andere lakken wilde ik uiteindelijk ook, maar als ik Exits On Your Right niet te pakken had kunnen krijgen, was ik echt wel een beetje verdrietig geweest. Gelukkig heb ik hem en daar heb ik geen spijt van. Hij lakt heerlijk, hij dekt in twee dunne laagjes, droogt snel en kijk naar die kleur, werkelijk prachtig! Echt een kleur die je niet zo vaak tegenkomt, maar o zo mooi is! Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar als je het een mooie kleur vindt, zou ik zeker aanraden om hem te gaan halen.
Via Airmail! is ook een kleur die op het eerste gezicht niet heel bijzonder lijkt. Alle lakken uit deze collectie hebben een crème finish en lijken dus niet zo bijzonder, maar toen ik de blauwe lakken uit mijn stash bekeek kwam ik toch tot de conclusie dat ik zo'n kleur nog niet had. Een mooie helderblauwe kleur die ook weer erg geschikt is voor nail art, omdat ook deze bijna helemaal dekkend is in een laagje. Twee laagjes maakt de kleur wel iets intenser, dus als ik hem zo ga dragen, zal ik toch twee dunne laagjes aanbrengen. Hij lakt heerlijk en droogt ook weer snel. Gewoon zoals we van Essence gewend zijn.
En dan nu weer een nieuwe poging tot het vinden van de perfecte gele nagellak. Destination Sunshine is pastelgeel zonder enige shimmer of glitter. Jammer genoeg lakt hij wat streperig, maar nadat het tweede laagje droog was zag je er eigenlijk weinig meer van. Hij droogt snel en zoals uit de vorige zin al blijkt dekt hij in twee laagjes! Groot pluspunt voor een geel lakje. De kleur vind ik prachtig, hij dekt super voor een gele lak, maar toch vind ik het dan jammer dat hij een beetje vervelend lakt. Ondanks dat zal ik deze zeker gaan dragen, want ook al lakt hij niet helemaal fijn, na twee laagjes ben je wel klaar!

Op het eerste gezicht leken het niet al te bijzondere lakken, maar toch ben ik er stuk voor stuk blij mee. Ik heb een nieuwe favoriet, weer een aantal mooie lakken om te gebruiken in nail arts en een goed dekkende gele lak. I'm happy! Wat ik trouwens wel jammer vond is dat de tekst waar de naam op staat er op een paar doppen na één keer gebruiken al bijna helemaal vanaf is (kun je zien op de eerste foto in dit artikel). 

De Essence Ready For Boarding Nail Polish is te koop bij Kruidvat en kost €1,49 per stuk. Ben wel snel, want het is een tijdelijke collectie, dus OP=OP!

Wat spreekt jou het meest aan van de Ready For Boarding LE van Essence?