vrijdag 27 juli 2012

Catrice & Essence Uit Assortiment: Gel Eyeliner

Catrice laat twee gel eyeliners het assortiment verlaten, maar toen ik bij het schap van Essence stond bleek dat ook een van de gel eyeliners van dat merk eruit zou gaan. Ik heb hem meteen gekocht en zal hem daarom ook in deze post reviewen. Je kunt deze namelijk nu beiden met 50% korting halen!
Een van de kleuren van Catrice die eruit gaat is 040 Sherlock & Khaki Holmes. Een mooie donkere legergroene eyeliner met gouden shimmer. Ik vond het toch wel een erg bijzondere kleur en heb hem daarom toch maar gekocht.
Ik zou bij gel eyeliners wel altijd even kijken of niet iemand al met zijn vingers in het potje gezeten heeft. Dat zie ik echt veel te vaak. Heel jammer! Het is een erg zachte gel eyeliner, dus ben niet te enthousiast met je kwastje, dan zit je voor je het weet op de bodem van het potje!
Een lijntje boven mijn oog en gewoon op mijn huid. Ik vind de kleur erg mooi. Het is wel donker, maar staat iets minder hard dan zwart. Hij brengt fijn aan, maar dat ligt natuurlijk ook aan het kwastje. Ik gebruik altijd de gel eyeliner kwast van Essence. Werkt prima voor mij. Je kunt er een mooie lijn mee trekken, hij droogt vrij snel op en blijft dan echt de hele dag op zijn plek. Altijd fijn! 
02 London Baby is de kleur die van Essence uit het assortiment zal gaan. Het is een mooie donkerbruine kleur. Heel jammer vind ik, want bruin is een erg mooi kleur voor eyeliner. Het maakt je ogen sprekender, maar het staat - net als de gel eyeliner van Catrice - minder heftig.
Deze kleur heeft een lichte zilveren shimmer, maar die valt eenmaal op de huid niet echt meer op. Het is een hele donkere kleur bruin, die erg naar zwart neigt, maar toch zorgt deze voor een iets natuurlijker effect!
Hier kun je ook zien dat hij erg neigt naar zwart. Ik had iets meer moeite met aanbrengen bij deze gel eyeliner. Hij is wat steviger dan die van Catrice, maar iedereen zal waarschijnlijk iets anders fijner vinden. Toch vind ik dat hij wel fijn is en ook deze gel eyeliner droogt vrij snel en blijft de hele dag op zijn plek. 

Beide gel eyeliners vind ik fijn in gebruik en als je het een keer zou willen proberen is het natuurlijk handig dat je ze met korting kan halen. Je moet er misschien wel nog wat mee oefenen, maar uiteindelijk zal je een mooie lijn kunnen trekken en ik vind het effect van eyeliner op je ogen heel mooi! Ben je al een ervaren gel eyeliner gebruiker, dan zijn deze natuurlijk ook zeker iets voor jou als je eens wat in kleuren zou willen variëren!

Catrice en Essence gel eyeliners zijn te koop bij Kruidvat en deze twee kleuren zijn te koop met 50% korting. Voor de Catrice gel eyeliner betaal je nu €2 en voor die van Essence €1,50. 

Gebruik jij wel eens gel eyeliner?