dinsdag 17 juli 2012

The Body Shop Sweet Lemon Body Scrub

Omdat ik een Love Your Body kaart van The Body Shop heb, mocht ik in juni - de maand van mijn verjaardag - iets uitzoeken voor €10. Ik was al een tijdje op zoek naar een fijne scrub voor mijn lichaam dus besloot ik die een te kiezen en gewoon een paar euro bij te betalen. Ik heb gekozen voor de geur Sweet Lemon, omdat ik heel erg van frisse geuren houd en heb hem inmiddels al vaak gebruikt!

De verpakkingen van The Body Shop vind ik altijd erg leuk, vrolijk en duidelijk. Er staat genoeg informatie op en het ziet er mooi uit. Het is wel wat jammer dat de scrub in een pot zit, want dat is natuurlijk niet de meest hygiënische en handige manier (er kan heel makkelijk water in de pot komen als je hem meeneemt in de douche), maar op zich stoor ik me hier niet zo aan. Ik probeer hem zo goed mogelijk schoon te houden.
De geur vind ik in ieder geval heerlijk, maar ik kan me voorstellen dat het iets te heftig voor anderen is. Ruik hem dus zeker even in de winkel voor je hem koopt. Bij The Body Shop hebben ze altijd wel testers staan, dus dat is geen probleem.

De scrub heeft een zachte structuur en is dus makkelijk te verdelen over de huid. Je masseert de huid lichtjes en scrubt zo je hele lichaam. Het is geen hele groffe scrub, maar het maakt mijn huid wel echt super zacht, dus hij doet zijn werk zeker goed! Na gebruik voelt mijn huid super schoon en zacht en ik merk echt verschil. Ik heb zelfs het idee dat mijn huid er wat beter uitziet sinds ik dit product twee keer per week ben gaan gebruiken! 
Je hebt maar heel weinig nodig per keer, dus met zo'n grote pot van 200 ml doe je best lang. De eerste keer pakte ik wel wat te veel, maar dat gaf geen verschil in werking, dus gewoon maar een beetje pakken. Dat is meer dan genoeg voor een even zacht velletje!

Een nadeel is misschien wel dat het een vettig laagje achterlaat. Je hebt echt maar een klein beetje nodig en dan heb je er niet zoveel last van, maar als je te veel pakt kan ook je douche er glibberig door worden, dus kijk zeker uit als dat het geval is! Het vettige laagje op je huid vind ik voor even wel fijn en het verdwijnt na een paar uur ook gewoon, dus ik vind dat geen groot nadeel. 
De geur blijft trouwens niet heel lang hangen, maar als je hem combineert met bijvoorbeeld een body butter uit dezelfde lijn zal de geur natuurlijk langer blijven. Toch vind ik die extra verzorging na het gebruik van deze scrub niet nodig. Mijn normale huid (ik weet dus niet hoe het is voor een droge huid) voelt al goed verzorgd en zacht aan, dus smeren met een bodylotion of body butter hoeft voor mij niet meer.

Wat een fijne scrub! Misschien dat ik ook nog wel een keer een andere geur uit ga proberen, maar voor nu kan ik met deze nog wel even vooruit. Eindelijk een super fijne scrub gevonden die goed werkt en ook nog eens heel lekker ruikt. 

The Body Shop Sweet Lemon Body Scrub is te koop bij The Body Shop voor €15 per pot van 200ml. Voor mij eigenlijk te prijzig, maar toch vind ik het hem zeker waard!

Heb jij wel eens een scrub van The Body Shop geprobeerd?