zondag 8 juli 2012

52 things in 52 weeks


Kennen jullie het Day Zero Project? Het is een website waar je zelf een lijst kan samenstellen met verschillende doelen. Het is begonnen met de 101 things to do in 1001 days, maar tegenwoording kun je helemaal zelf je lijsten namen geven en zelf weten wanneer je begint en eindigt en hoeveel doelen je wil bereiken.

Ik ben iemand die heel veel projecten en dingen bedenkt die ik graag wil doen, maar het uitvoeren vergeet ik soms even of ik geef te snel op. Beetje jammer vind ik dat altijd, want het zijn wel altijd dingen die ik graag zou willen.

Vorig jaar was ik een 101 things to do in 1001 days begonnen, maar ik merk dat het voor mij gewoon wat te lang is. Een aantal dingen die ik op de lijst heb gezet vind ik nu al niet meer leuk om te doen en ja, het moet voor mij wel leuk blijven vind ik. 

Daarom ben ik nu een 52 things to do in 52 weeks begonnen. Wat minder doelen en een jaar de tijd om je doelen te behalen. Voor mij de perfecte lijst. Het duurt niet te lang totdat je jouw doelen moet hebben behaald en je verzuipt ook niet in waar je nou mee bezig bent.

Op de site kun je genoeg ideeën vinden, maar vandaag zal ik jullie ook een korte rondleiding langs een aantal doelen van mij geven. Zo krijgen jullie een beetje een idee waar ik de komende tijd mee bezig zal zijn en misschien krijgen jullie ook wel zin om zo'n lijst te maken. Het enige wat je hoeft te doen is je aanmelden en je kan meteen je lijst samenstellen en beginnen!


Sowieso heb ik een aantal doelen die redelijk voor zich spreken. Ik wil 25 boeken lezen in een jaar. Het is best veel voor mij, maar ik vond wel dat het een beetje een uitdaging moest zijn, want dan moet ik tenminste echt mijn best doen!

Ook wil ik wel 150 films kijken. Ook dit is best veel, zeker in één jaar, maar ook hierbij wilde ik wel een uitdaging. Sowieso vind ik van mezelf dat ik vaker films zou moeten kijken, want mijn to-watch lijstje wordt alleen maar langer en langer. Nu is het de bedoeling dat ik hem het komende jaar dus wat ga inkorten.

In dit artikel konden jullie lezen dat ik meer met ooglooks wil gaan experimenteren en ook dat is dus een van mijn doelen. 30 ooglooks maken is het officiële doel. Het lijkt misschien niet zoveel op een jaar, maar aangezien ik nu dus bijna nooit oogschaduw draag is het toch best wel wat en is het dus toch een uitdaging voor mij.

Sinds ik Ebay ontdekt hebt, heb ik interesse ontwikkeld voor het maken van sieraden. Op Ebay kan je zoveel leuke tools en materialen vinden voor leuke prijsjes waar je zelf kettingen, armbanden en ringen mee zou kunnen maken. Een aantal dingen heb ik al binnen en een aantal dingen zijn onderweg, maar als doel heb ik dus gesteld om minstens 10 verschillende sieraden te maken. Ik weet dat het nog best lastig gaat worden, omdat ik het dus zelf nog nooit gedaan heb, maar vind het super leuk om ermee aan de slag te gaan! Als ik wat dingen gemaakt heb, zullen ze hier ook vast nog wel voorbij komen!


Een ander doel dat ik heb heeft met mijn nagellakstash te maken. Ik moet een lijst maken van mijn nagellak en bij gaan houden hoevaak ik ze gebruik. Zo kan ik erachter komen welke lakken ik eigenlijk voor 'niks' heb en misschien wat weg gaan doen. Sowieso vind ik het handig om mijn lakken op een rijtje te hebben en dan komt er ook vast wel een stash artikel langs hier op mijn blog!

Wat ik ook iets meer wil gaan doen is dingen bakken, zoals cupcakes, taartjes, koekjes etc. Dat doe ik eigenlijk nauwelijks, maar zou het zeker meer willen doen. Ook hierbij is mijn doel om minstens 10 verschillende keren iets te bakken als cupcakes, koekjes, taart, brownies etc. Zo leuk, maar er nu nog voor zorgen dat ons pap het ook goed gaat vinden. De keuken is namelijk een beetje zijn terrein ;).

Schrijf 10 brieven en stuur ze op. Ik vind het zo jammer dat tegenwoordig bijna alles via facebook, twitter, whatsapp en al die dingen gaat. Ik mis het ouderwetse brieven versturen, dus heb ik als doel genomen om minstens 10 brieven te gaan schrijven en op te sturen. Dit vind ik echt een van mijn favoriete doelen!

Dit was een greep uit de doelen die ik mezelf gesteld heb. Ik ben op 1 juli begonnen en heb dus tot mijn verjaardag volgend jaar 30 juni 2013 om deze doelen en de andere doelen die ik mezelf gesteld heb te behalen. Misschien dat ik over een tijdje wel een keer een update doe over hoe het met mijn doelen staat. Ik ga er helemaal voor en ben al best een beetje op weg!

Zou het Day Zero Project ook iets voor jou zijn?