maandag 25 juni 2012

China Glaze Summer Neons #1

Felle kleurtjes, ik houd er van! Neon is de trend van deze zomer (ja, het is officieel zomer. Jammer genoeg merk ik er nog maar weinig van) en deze trend past perfect bij mij. Toen ik hoorde dat China Glaze met een collectie zou komen met allemaal neon lakken wist ik meteen dat ik er een aantal van wilde hebben. Het kiezen was echt een ramp, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor 6 kleurtjes en heb ze besteld bij Pretty Polish. Ik ben heel blij met mijn keuzes en zal vandaag aan jullie de eerste drie laten zien!
De eerste drie kleuren die ik aan jullie wil laten zien zijn Splish Splash, I'm With The Lifeguard en Sun-Kissed. Drie zeer verschillende kleuren, allemaal met een prachtige shimmer! Ik had gehoopt dat de gele highlighter kleur hetzelfde was als mijn neon gele skinny jeans, maar jammer genoeg - of eigenlijk is het ook weer niet erg, hoe feller hoe beter - is de lak een stuk feller dan de kleur van mijn broek.
Neons zijn wel heel lastig op de foto te krijgen en ik kan jullie dus al vertellen dat ze in het echt toch echt nog wel wat feller zijn en dat de shimmer in het echt wel een stuk meer opvalt.
De eerste lak is Splish Splash! Een prachtige helder neon blauwe kleur met een mooie shimmer, die overigens in bijna alle lakken uit de collectie zit. Dat is ook wat deze neon collectie meer bijzonder maakt vind ik! Ook drogen ze niet helemaal mat op, maar hebben ze toch wel een lichte glans.
Hier zie je Splish Splash op mijn nagels. In het echt is hij dus nog een stuk feller. Hij lakt fijn en dekt in twee laagjes. Bij neon lakken heb ik ook vaak het probleem dat ze streperig lakken, maar daar had ik bij deze mooie blauwe lak gelukkig geen last van. Ook de shimmer is in het echt dus duidelijker en op de foto kun je zien dat de lak toch een licht glansje heeft. Deze heb ik echt een week gedragen en pas op de een na laatste dag begon de nagellak een beetje te chippen. Een fijne en mooie lak dus, die ook nog eens lang mooi blijft!
I'm With The Lifeguard is een kleur die wat minder makkelijk te combineren is dan Splish Splash door zijn gifgroene kleur. Ook deze lak is erg fel en heeft die prachtige shimmer in zich. Groene nagellak is voor sommige meiden echt een no-go, maar voor mij kunnen kleuren niet gek genoeg, dus ook deze lak draag ik regelmatig!
Lekker fel kleurtje toch? Let niet op de nagel van mijn wijsvinger. Die was een heel klein stukje ingescheurd, maar omdat ik deze swatches nog wilde maken heb ik het nog niet bijgevijld. Deze lak is ook heel fijn in gebruik en dekt net als de vorige in twee laagjes. Ook deze lakt helemaal niet streperig. De droogtijd is gewoon normaal en hij blijft zeer lang goed op mijn nagels zitten. 
Nog even een fotootje met flits om de glans en shimmer beter te laten zien. Ik had mijn nagelriemen net met olie ingesmeerd, dus vandaar de vettigheid rond mijn nagels. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een super mooie en fijne lak vind! Je moet er wel van houden, maar ja, is dat niet gewoon zo met alle kleuren?
En dan ten slotte nog Sun-Kissed. Een gele kleur, die zo rechtstreeks uit een markeerstift kan komen. Heerlijk fel en ook weer met die mooie shimmer. Dit is ook wel weer een kleur die je moet 'durven' dragen. Ik hoor van veel meiden altijd dat ze zulke felle kleuren echt niet durven te dragen, maar ik zou zeggen als je het mooi vindt, moet je het gewoon doen. Het maakt echt niet uit wat anderen ervan denken, zolang jij het maar leuk vindt!
De felheid is op deze foto op zich goed overgekomen alleen de gele kleur niet helemaal. Op de foto is het meer zonnetjesgeel, terwijl de kleur op je nagels toch echt meer richting de markeerstiftkleur gaat. Wel kun je zien dat deze lak goed dekt, maar hier heb ik wel drie laagjes voor aan moeten brengen. Ik vind het zelf niet zo'n probleem aangezien de lak wel gewoon best snel droogt en zo'n gele lak vinden die in drie laagjes dekt is al best moeilijk. Ik ben er zeker tevreden over! Hij lakt verder ook fijn en niet streperig en knalt echt van je nagels af!
Hier zie je de gele kleur toch iets beter en ook de shimmer en de glans van de lak zijn op deze close-up veel beter te zien. Wat ben ik toch blij met deze kleur! Eindelijk een neon gele kleur, die redelijk dekt en ook nog eens fijn lakt. I'm happy!

Ik ben blij met elk van deze drie lakken en ze zullen, ondanks dat ik veel te veel nagellak heb, vaak gedragen worden! Zeker in de zomer, maar ook in de winter draag ik vooral felle, vrolijke kleuren en deze fijne en mooie lakken worden waarschijnlijk nog wel favoriet. To be continued...

China Glaze Summer Neons zijn te koop bij Pretty Polish voor €5,95 per stuk. Een aantal zijn al out of stock, maar volgens mij komen die gewoon weer binnen! 

Doe jij mee met de neon trend?