woensdag 9 mei 2012

Therme Ylang Ylang Satin Shower + Lavender Shower Gel

Een tijdje geleden konden jullie in mijn shoplog zien dat ik een beautycase met producten van het merk Therme had gekocht, omdat ik dit merk graag een keer wilde uitproberen. Later bleek dat ik gewoon twee mini douchegels van dit merk in de kast had liggen en vandaag ga ik deze alvast voor jullie reviewen!
Om te beginnen met de Ylang Ylang Satin Shower. De verpakking is simpel, maar niet saai. Door de duidelijke aanwezigheid van kleur kun je de verschillende douchegels goed uit elkaar houden.
Hij heeft gewoon een schroefdop die je er helemaal af moet draaien, dus er is een kwijtraakgevaar, maar als je hier gewoon op let is dit geen probleem. Hij dosseert goed, omdat de opening van de tube niet al te groot is. Zo kun je ten minste zuinig zijn op je producten!

Het is een best stevige, romige substantie met een geel tintje. Het schuimt heerlijk, maar ik ben niet zo dol op de geur. Ik vind het te veel ruiken naar van die blokken zeep van 'vroeger'. Ik weet niet of jullie iets hebben aan deze omschrijving, maar ik zou het sowieso in de winkel even ruiken voordat je hem koopt!

Deze douchegel belooft de huid te verzorgen en de geur zou erg ontspannend moeten werken. Ik heb een normale huid en kan dus niet zeggen wat voor effect deze douchegel op een droge huid heeft, maar mijn huid maakt hij erg zacht en ik merk vooral dat mijn huid door deze douchegel wat langer zacht blijft dan normaal. Zeker een groot pluspunt, want dat betekent dat ik niet per sé meer met bodylotion hoef te gaan smeren. Niet dat ik smeren erg vind - ik vind het heerlijk soms! -, maar het niet 'hoeven' is wel fijn!

Echt ontspannend werkt de geur niet op mij, maar dat kan komen omdat de geur gewoon niet bij mij past, maar verder komt dit doucheproduct van Therme de beloftes zeker na. Een schoon en zacht huidje, die niet na een paar uur weer wat droger aanvoelt!
De Lavender Shower Gel leek mij de perfecte douchegel voor mij, omdat ik vaak 's avonds voordat ik ga slapen douche. Lavendel staat erom bekend erg ontspannend te werken en als je in de ochtend onder de douche springt - oké, nog niet helemaal wakker de douche in stapt - zou ik deze douchegel niet aanraden. Dan kun je beter een opwekkend geurtje uitkiezen!
De verpakking komt verder overeen met de Ylang Ylang Shower, behalve natuurlijk de kleuraccenten op de tube. Erg handig om snel te weten welke je uit de kast pakt als je er meerdere hebt staan! Ook deze douchegel zou relaxing werken en dit zal - like i said before - komen door de lavendelgeur. Houd je niet van deze geur dan zou ik deze skippen, maar vind je lavendel wel lekker ruiken dan kan ik deze douchegel zeker aanraden! De substantie is iets minder stevig en heeft - how suprising! - een subtiel paars kleurtje.

Deze douchegel belooft voedend en fris te zijn en de geur zou ontspannend werken en zelfs helpen bij slapeloosheid en vermoeidheid. Ik kan hierover zeggen dat ik zelf wel merk dat ik meer ontspannen ben en beter in slaap kan vallen, maar dat heb ik bij alle producten met lavendel erin. Het is wel een fijne bijkomstigheid dat je niet een of ander apart product hoeft te gebruiken om jezelf te laten ontspannen!

Deze douchegel is inderdaad frisser dan de Ylang Ylang Satin Shower. Ik denk dat dit komt omdat de substantie van de Lavender douchegel echt meer een gel is en de Ylang Ylang meer richting een crème gaat en wat voller is. Toch merk ik in werking geen verschil. Ondanks dat deze gel iets minder vol is en iets minder schuimt maakt het mijn huid net zo lekker zacht en houdt hem ook langer zacht. 

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de eerste twee producten van Therme die ik heb getest. Eigenlijk hebben beiden hetzelfde positieve effect op mijn huid alleen is de Ylang Ylang wat steviger dan de Lavender Shower Gel en is de geur natuurlijk heel verschillend. Als ik een favoriet zou moeten kiezen kies ik toch de Lavender Shower Gel, omdat die geur mij veel meer aanspreekt, maar dat is echt de enige rede. 

De Therme Ylang Ylang Satin Shower en Lavender Shower Gel zijn te koop bij verschillende drogisterijen en de mini verpakking bevat 50 ml. De prijs weet ik niet, omdat het cadeautjes waren. De adviesprijs voor de grote verpakkingen bedragen €4,49 en er zijn - zeker nu rond moederdag! - ook vaak leuke Therme geschenksets te koop bij o.a. Kruidvat.

Heb jij al eens iets van het merk Therme geprobeerd?