woensdag 7 maart 2012

Movie Night #1

Bron Foto
Film kijken. Eigenlijk doe ik het niet vaak genoeg. Er zijn nog zoveel films die ik zou willen zien, maar de tijd ervoor maak ik niet. Toch vind ik het heerlijk als ik een film aan het kijken ben en doe ik het steeds vaker, soms wel meerdere op één avond. In Movie Night zal ik jullie vertellen over een aantal films die ik in de afgelopen weken heb gezien.

The Golden Compass
Deze film gaat over een meisje, Lyra, die in een wereld leeft waarin mensen hun ziel niet in hun lichaam hebben, maar buiten hun lichaam in de vorm van een dier, een deamon. Een mysterische organisatie ontvoert kinderen en Lyra reist af naar het noorden om deze kinderen te gaan redden. Zij krijgt hierbij hulp van the golden compass. Een instrument dat heel moeilijk is om te lezen, maar altijd de waarheid vertelt. Tijdens haar reis naar het noorden komt zij verschillende personen en obstakels tegen. 

Ik vond het een spannende film, omdat hij niet voorspelbaar was. Er zaten genoeg verrassende wendingen in. Ook is de film echt heel erg mooi gemaakt. Als je van Fantasy films houdt, zou ik deze film zeker een keer kijken. 
Er zat voor mij alleen wel één groot nadeel aan. Ik zal het einde niet verklappen, maar ik kan jullie wel vertellen dat het een zeer open einde is. Als je daar tegen kan, gewoon kijken, maar ik hoor dus bij de groep mensen die een open einde helemaal niet tof vindt. Het is een verfilming van deel 1 van een boekenserie met drie delen. Er zouden dus nog twee films moeten worden gemaakt, maar omdat de film niet goed genoeg heeft gelopen zijn de volgende delen nooit gemaakt. Omdat ik er echt niet tegen kan als een film heel open eindigt, heb ik de boeken bij de bieb gereserveerd en ben die gaan lezen. Open eindes, I just can't stand it! Maar met dat buiten beschouwing vond ik de film zeker mooi.

Alvin And The Chipmunks
De Chipmunks komen terecht in het huis van Dave, een inspiratieloze songwriter, die ze het liefst het huis uit zou willen gooien. Uiteindelijk blijkt dat deze kleine schattige diertjes goed kunnen zingen en besluit Dave ze mee te nemen om aan een maatschappij te laten zien. De Chipmunks worden erg populair, maar de verleiding tot meer wordt ze te groot.

Normaal vind ik films die deels geanimeerd zijn en deels gespeeld te flauw, maar ik was een beetje melig en dacht laat ik het gewoon proberen. En ik vond hem leuk! Tot mijn verbazing ergerde ik me helemaal niet aan de hoge, lichtelijk irritante stemmetjes van the chipmunks. Vooral Theodore vind ik echt een schatje als hij een nachtmerrie heeft. Het is gewoon een leuke, vrolijke film, waarbij ik toch een aantal keer hardop gelachen heb. Ik had echt niet verwacht dat ik deze film leuk zou vinden, maar ik heb zelfs mijn zus al opgedragen om hem ook een keer te kijken.

You Again
Deze film gaat over Marni. Een meisje die vroeger erg gepest is om haar uiterlijk. Nu is ze een succesvolle zakenvrouw en alles lijkt helemaal te gaan volgens plan. Totdat ze erachter komt dat haar broer gaat trouwen met een van haar grootste pestkoppen en ze is vastbesloten om de ware aard van deze vrouw aan haar broer te tonen.

Dit is echt zo'n typische film die ik altijd heerlijk vind om te kijken als ik echt even helemaal nergens over na hoef te denken. Heerlijk op de bank met een bak popcorn, niks anders doen, achteroverleunen en kijken. Het verhaal is soms wel voorspelbaar en een beetje cliché, maar er zitten echt grappige stukken in. Liefde, wraakacties, leugens, je komt het allemaal tegen in deze romantische komedie. Ik zou niet per sé iedereen willen aanraden om deze film te kijken, maar spreekt het verhaal je aan en heb je een keer een paar uurtjes over, go watch.

Drie hele verschillende films, maar toch heb ik naar alledrie met plezier gekeken. Ik ben benieuwd wat jullie van deze categorie vinden. Moet ik het vaker doen? Of misschien met meer films in één post? Natuurlijk niet elke week, maar ik zou graag jullie mening horen. Laat het me weten in de comments!

Welke films heb jij de afgelopen tijd gekeken? Heb je nog films die je mij echt aan zou raden?