donderdag 8 maart 2012

Dove Silk Dry + Dove Invisible Dry Deodorant

Volgens mij is deodorant een product dat erg veel gebruikt wordt, maar waar niet zo veel over gepraat wordt. Toch heb ik twee deo's van het merk Dove onder de loep genomen en deze ga ik vandaag reviewen. Ik ga het hebben over de Dove Silk Dry Deodorant & de Dove Invisible Dry Deodorant. Doen ze echt wat ze beloven? 
De verpakking van de twee deo's is - buiten wat er op de verpakking staat natuurlijk - hetzelfde. Het zijn spuitbussen met een dop erop en in een vorm die handig in de hand ligt. Eigenlijk maakt me dat nog niet zo veel uit, omdat ik een deo toch nooit lang in mijn handen heb. De informatie op de verpakking is verder prima en duidelijk en het is simpel vormgegeven, maar het ziet er niet goedkoop uit. De spuitbus werkt fijn en doseert goed. Met de verpakking van beide deo's is in ieder geval niks mis. So far so good..
Dove Silk Dry Deodorant belooft 24 uur lang effectieve bescherming. Deze deo bevat 1/4 deel hydraterende crème, wat ervoor zou moeten zorgen dat je okselhuid zachter en mooier wordt. 
Het klinkt allemaal heel goed, maar bij de 24 uur lange bescherming krijg ik al mijn twijfels. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een deodorant gehad die echt een dag lang werkt. Nou ben ik sowieso bijna nooit zo lang wakker, maar toch als iets wordt belooft, vind ik het logisch dat het ook zou moeten kunnen. Die 24 uur haalt hij niet, maar tijdens een normale, volle les- of stagedag houdt hij mijn oksels goed droog. 
Ook vind ik het overdreven dat ze zeggen dat je oksels er mooier van worden. Ik merk wel dat het de huid van mijn oksels niet uitdroogt en dat die hydraterende crème dus wel invloed heeft, maar om nou te zeggen dat je okselhuid een stuk mooier wordt, vind ik echt een beetje overdreven. Eerlijk gezegd had ik dat van te voren ook niet verwacht.
Verder heeft de deo een typische Dove geur - zacht, subtiel en bloemig - maar ik vind deze geur toch iets zoeter dan de geuren die ik van Dove gewend ben. Geen probleem voor mij, maar als je hier echt niet van houdt kan het tegenvallen.
Wat ik het fijnste vind aan alle deo's die ik van Dove heb gehad is dat ze niet 'nat' aanvoelen onder je oksels. Bij sommige deo's blijf je nog een tijdje voelen dat je wat onder je oksels gespoten hebt, maar bij dit merk heb ik hier nog nooit last van gehad. Het droogt meteen goed en geeft dus ook niet snel af op je kleding.
Ondanks dat hij de beloftes niet helemaal nakomt, vind ik het een fijne deo voor dagelijks gebruik. Ik vind dat hij lekker ruikt (wat natuurlijk wel persoonlijk is), het droogt mijn huid niet uit en het belangrijkste is nog dat hij mijn oksels minstens een halve dag fris en droog houdt. 
Dove Invisible Dry Deodorant belooft zoals de naam al doet vermoeden geen witte strepen achter te laten op je kleding. Hij belooft ook weer langdurige bescherming en bevat net als de Silk Dry ook 1/4 deel hydraterende crème.
Ook bij deze deo merk ik weer dat hij mijn huid niet uitdroogt en dat hij het op een normale lesdag goed volhoudt. Bij deze krijg ik ook geen 'nat' gevoel onder mijn oksels. Eigenlijk merk ik niet heel veel verschillen op tussen deze en de Dove Silk Dry. De geur is wat anders. Hij is wat zachter en bloemiger, but that's pretty much it. 
Deze deodorant zou witte strepen op kleding moeten voorkomen, maar voor mijn gevoel is dit helemaal niet nodig. Ik gebruik eigenlijk bijna alleen maar deo's van Dove en ik heb nog nooit problemen gehad met witte strepen. Ook de Silk Dry geeft geen witte strepen in mijn kleding, dus een speciale anti witte strepen deodorant is voor mij niet nodig.
Deze deo werkt weer fijn, vind ik lekker ruiken en droogt mijn huid niet uit. Ik ben fan van de deo's van Dove en ik zal niet snel een ander merk gaan gebruiken denk ik. Although, ik houd er natuurlijk wel weer van om nieuwe dingen uit te proberen.

De twee deo's verschillen dus niet wezenlijk van elkaar. Ze werken allebei prima en zijn fijn in gebruik. Het enige echte verschil zit 'm in de geur. Dove Silk Dry is wat zoeter, terwijl Dove Invisible Dry wat zachter en bloemiger ruikt. Als je een van deze twee zou willen proberen zou ik gewoon op de geur af gaan. Kies die deo, die jij het lekkerst vindt ruiken.

Dove Deodorant is te koop bij verschillende drogisterijen. De prijs weet ik niet meer exact, maar ik denk dat ze allebei rond de drie euro zullen kosten. Je doet er lang mee en ook zijn er bij Kruidvat bijvoorbeeld vaak aanbiedingen op dit merk, waar je gebruik van zou kunnen maken.

Welk merk deodorant gebruik jij het meest?