zondag 25 maart 2012

Catrice Million Styles LE (01, 02, 03, 04)

Top coats kunnen een saai lakje omtoveren tot een bijzonder kleurtje. Ik houd ervan! Ik heb er al meerdere in mijn bezit, maar toen ik hoorde dat Catrice met een limited edition met alleen maar top coats zou komen, kon ik het niet laten ze alle acht in mijn winkelmandje te leggen en vandaag laat ik de eerste vier zien.
Omdat top coats er heel anders uit kunnen zien op verschillende basislakken heb ik ervoor gekozen om elke top coat op zwart en een nude-kleur te laten zien. De zwarte lak is de lak van de Circus Circus LE van Essence en de nude lak is Bare Necessities van Rimmel London. Ik hoop dat jullie zo een goed beeld krijgen van de lakken.
No Smoke Without Fire is de enige top coat die mij tegen is gevallen. Het is een zwarte top coat, die een smokey look aan je nagels zou moeten geven.
Op de zwarte kleur zie je natuurlijk niks van deze top coat, maar dat is logisch. De nude kleur is duidelijk wel een metamorfose ondergaan. Hij is een aantal tinten donkerder geworden en op zich vind ik het een mooi effect, maar ik vind het jammer dat hij wat onregelmatig aanbrengt. Op de ene plek is het donkerder dan de andere. Verder vind ik het effect best leuk, maar als je keuzes moet maken, zou ik toch aanraden een van de andere top coats te kiezen.
Million Dollar Baby was erg populair en zal dus snel uitverkocht zijn. Het is ook een prachtige top coat! Het is een glitter top coat met zilver en goud en het glimt en glanst je tegemoet. De glitters zijn niet heel groot, maar ook niet klein. Lekker opvallend dus!
Ik denk dat deze lak op veel verschillende basiskleuren mooi zal staan! Ik vind het effect over zwart en nude al erg mooi. De glitters zijn precies groot genoeg en gelukkig lakt hij fijn. Er komen meteen genoeg glitters mee om je nagel te bedekken, maar ook weer niet zo dekkend dat de basiskleur niet meer te zien is. Ook de combinatie van het goud en zilver geeft een mooi effect. Ik denk dat je met deze top coat veel verschillende kanten op kan!
Miss Money Penny is een top coat die ik nog nooit ergens anders gezien heb. Het is een oranje/brons shimmery top coat, die er in het flesje bijzonder uitziet. 
Ik vind het effect mooi. Aan de nude kleur geeft het een licht oranje tint met geel/goude shimmer en maakt het niet zoveel uit of je één of twee laagjes top coat aanbrengt. Over zwart valt vooral de geel/goude shimmer erg op. Op mijn wijsvinger heb ik één laagje top coat en op mijn ringvinger twee en op een donkere basiskleur zie je hierin wel een groot verschil. Bij één laag zie je nog veel zwart, maar bij twee al bijna niet meer. Ik weet niet wat ik mooier vind. Ik ga zeker nog wat meer experimenteren met andere kleuren!
En dan hebben we ten slotte nog Shake It, Flake It! Nadat Essence met een flakie lakje kwam, heeft Catrice er nu dus ook een uitgebracht. Ze lijken erg veel op elkaar. Ze hebben allebei vooral groene, gele en oranje flakies, maar welke is nu het mooist?
Ik vind die van Catrice zeker mooi en ze lijken erg op elkaar, dus als je die van Essence al hebt, hoef je deze niet per sé te kopen. Wel moet je van deze top coat van Catrice twee laagjes (wijsvinger+middelvinger) aanbrengen om hetzelfde effect te krijgen als bij die van Essence, waardoor ik de Essence variant het fijnst vind in gebruik. De top coat uit de Million Styles LE is ook maar tijdelijk verkrijgbaar en iets meer dan een euro duurder. Ik zou je dus eerder aanraden om de top coat van Essence te kopen, maar als je geen toegang hebt tot een filiaal met extra nail art schap en je in de winkel tegen deze top coat aanloopt, zou ik hem toch meenemen. Een laagje extra, maar dan is hij wel even mooi!

Dit waren alweer de eerste vier top coats van de Million Styles collectie van Catrice. Deze lakken kun je kopen bij Kruidvat, maar er zijn maar een paar exemplaren per top coat per winkel, dus ben er snel bij als je er nog een zou willen halen. Ze kosten €2,99 per stuk. Iets duurder dan de gewone Nail Laquers, maar de meeste zijn zeker hun prijs waard! Er komt nog een artikel met de andere vier top coats en geloof me, daar zitten ook weer prachtige lakken tussen!

Heb jij een of meerdere top coat(s) van deze collectie weten te bemachtigen? Welke kleur is jouw favoriet?